Thursday, October 21, 2010

MalaysiaKini Jahat & Busuk ?

Oleh MIM TEAM

Memang benarlah portal MalaysiaKini dikenali sebagai saluran media yang busuk hati, putar belit dan penipu. Portal itu mengolah berita dan artikel seolah-olah laporan berita itu menceritakan perkara yang benar tetapi hakikatnya, artikel wartawan mereka hanya sekadar ilusi dan mimpi wartawan tersebut.

Wartawan itu memutarbelitkan fakta dan memperalatkan pandangan segelintir pandangan orang ramai. Pandangan itu kemudiannya ditulis mewakili seluruh rakyat pada hal wartawan itu tahu pandangan itu tidak akan dapat mewakili pandangan rakyat.

Salah seorang daripada penulis artikel itu ialah Hafiz Yatim. Beliau menulis satu artikel yang jelas berselindung di sebalik persepsi dan kemungkinan tetapi hujah tersebut boleh disalahtafsirkan oleh pembaca-pembaca MalaysiaKini.

Di antara artikel Hafiz Yatim :-
Konsep 1 Malaysia Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memang sukar untuk 'dijual' di kalangan rakyat Malaysia, malah sebahagian besar pemerhati berpendapat ianya lebih sukar untuk ditelan oleh Umno sendiri - parti pimpinan Najib yang mempunyai seramai 3.6 juta ahli.

Kalangan Umno berpendapat bahawa 1Malaysia mencairkan raison d'etre(sebab kewujudan) parti itu - iaitu memperjuangkan agenda Melayu - dan telah meletakkan mereka dalam keadaan yang janggal untuk bercakap sebagai pemimpin nasional dan bukan komunal.

Dalam perhimpunan agung tahun lalu, beberapa perwakilan secara peribadi telah menyuarakan ketidaksetujuan mereka terhadap logo besar 1Malaysia yang dipasang di sekitar tempat perhimpunan itu atau bendera parti dalam bentuk logo 1Malaysia.
Jika kita baca artikel di atas, jelas berlaku olahan dan manipulasi ayat-ayat yang sangat jahat.

MIM mendapat maklumat yang sangat berbeza dan menyangkal dakwaan si Hafiz Yatim. Ahli-ahli UMNO berpendapat bahawa 1Malaysia adalah kesinambungan perlaksanaan yang melibatkan pelbagai kaum di negara ini.

Memang benar parti UMNO memperjuangkan agenda Melayu tetapi artikel tersebut gagal melaporkan bahawa parti UMNO turut mengambil kira kesejahteraan dan hak bangsa-bangsa lain di dalam negara ini.


Kerana itulah warganegara berbilang bangsa di negara ini dapat hidup dengan aman dan sejahtera di negara ini. Hanya parti pembangkang seperti DAP yang sengaja cuba membakar api perkauman di negara ini.

Kerakusan hanya kerana mahukan kuasa memang wujud di dalam parti DAP dan rakan-rakan politik yang lain sehingga mereka tidak lagi mempedulikan akibat-akibat buruk yang boleh berlaku dek kerakusan mereka itu.


Lagi pun DAP memang parti yang bangang seperti Lim Guan Eng, Lim Kit Siang dan kroni-kroni mereka.

Beginilah prinsip dan dasar MalaysiaKini yang sungguh buruk dan patut dipantau untuk menerangkan pembohongan dan manipulasi protal berita itu.

No comments:

Post a Comment