Saturday, October 23, 2010

LKS VS GURU MELAYU 2-0


Akhirnya guru-guru Melayu tewas di tangan LKS, 2-0. Walaupun tindakan ke atas guru-guru yang dituduh menghamburkan kata-kata berbaur perkauman itu sudah diambil, LKS sepertinya masih tidak berpuas hati justeru masih mempersoalkan kelewatan mengambil tindakan terhadap mereka.


Nazri dalam jawapan balasnya memberitahu Yang Mulia LKS yang guru-guru tersebut sudah memohon maaf secara terbuka dan peribadi dari kelas ke kelas. Tapi LKS seolah-olah masih tidak berpuas hati, entah apa yang LKS mahukan kita tidak tahu. Harakah hari ini dalam menyokong Yang Mulia LKS melaporkan," Rasis: Kit Siang persoal kerajaan lambat bertindak".


Dulu sewaktu LKS dan LGE memijak kepala Melayu, menggunakan hamparan gambar Jamaludin Radzi dan Osman Jailu untuk dipijak setiap yang hadir. Untuk rekod LGE sampai menari-nari di atas hamparan tersebut. Orang-orang Melayu boleh menerima permohonan maaf tak bersungguh dan alasan bodoh LKS dan LGE, walaupun tindakan mereka lebih melampau daripada kata-kata perkauman.

Sadis, itulah hakikatnya senario yang berlaku di Malaysia sekarang. Double standard yang wujud memberi kelebihan kepada puak pelampau seperti DAP, Namwee dan Hindraf, dan menekan, mencekik bangsa berbudi bahasa, lemah lembut dan lebih toleransi ini.


Junah: Jasa guru dalam menuntut kemerdekaan dan membina Malaysia adalah jauh lebih besar dari jasa ahli politik tahu.

No comments:

Post a Comment