Saturday, September 4, 2010

Gerakan patut buat laporan polis terhadap Namewee, bukan Ibrahim Ali



Ketua Gerakan Bahagian Kulai, Boon Wee Peng telah membuat laporan polis ekoran ketidak puashati terhadap ucapan Presiden Perkasa, Dato Ibrahim Ali semalam di Kulai.

Dalam ucapannya di Masjid Jemek Kulaijaya, Ibrahim menyatakan sokongan kepada Pengetua STARP, Puan Inshah. Lawatan dan syarahan Ibrahim telah dilaporkan Sin Chew Daily dan Utusan Malaysia semalam.

Ibrahim dan ahli rombongannya telah memaparkan sepanduk dan kata2 yang menyokong serta mempertahankan Pengetua tersebut.

Ketua tempatan parti Gerakan, parti yang hanya menunggu masa untuk berkubur, tindakan Ibrahim dilihat akan mendatangkan kebencian antara kaum Kulai kononnya.

Parti tersebut kononnya tidak akan bertoleransi dengan sebarang tindakan dan kenyataan yang akan menjejaskan perpaduan kaum di kawasan Kulai yang dia kata hidup bersatupadu.

Mereka mahu polis gunakan Akta Hasutan terhadap Ibrahim Ali dan batalkan pendaftaran Perkasa.

Hairan bin takjub.

Gerakan tak ingat sejarah mereka pada tahin Mei 1969???

Kalau dia benar mahukan keamanan, kenapa dia tidak siasat betul apa yang terjadi terhadap Pengetua itu? Kalau dia mahukan toleransi dan persepaduan antara kaum, kenapa dia tidak buat laporan polis terhadap penuntut, bapa dan peguam Hindraf berkaum India yang memfitnah guru tersebut?

Ini hanya menunjukkan parti Gerakan adalah parti rasis yang mahu Pengetua Melayu itu dihukum walaupun tidak salah dan mahu teraniaya disebabkan fitanah perkauman.

Mana suara dia terhadap surau yang disimbah cat di Seremban?

Dan mana suara mereka terhadap video Namewee yang rasis dan menghina Melayu dan Pengetua iotu. Bukan kah itu pasti akan menaikkan kemarahan Cina dan Melayu terhadap kaum lain serta menimbulkan pergaduhan????

Lihat petikan video kurang ajar Namewee.




Sila baca Angin Perubahan untuk mendapat ulasan mengenai video kurang ajar kedua Nameween sini.

Namewee menghina Puan Hajah Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman), ibadat puas aorang Islam dan Kementeriaan Pelajaran Malaysia.

Berbalik pasal laporan polis, mesti punya ROR ... refer other report. Mesti siasat Pengetua dulu la ... ngok!!!!!!

Sapa kutuk Perkasa adalah RASIS!!! Perkasa disokong 70% Melayu. Perkasa patut buat repot atau demo di Kulai.

theunspinners

No comments:

Post a Comment