Tuesday, December 14, 2010

Nik Nazmi silap spin, Terdedah pelan SB S'pore dgn PKR



Agak menghairankan tapi kenapa lama sangat, hingga akhirnya Timbalan presiden seorang terpaksa Azmin Ali menepis laporan berita Sydney Morning Herald.

Itu kita sudah tepis dengan senang.

Nik Nazmi pula baru nak sibuk. Alahai Pengarah Komunikasi PKR ni. Satu misteri atau justfikasi supaya Anwar tidak ambil jambu saja kerja dengan dia. DIa ada Saifuddin jerawat batu dan Nik Nazmi ponggong gepeng, kata orang Jawa.

Memetik dari MyKMU, Nik Nazmi "mengatakan bahawa pendedahan Wikileaks ini sebenarnya membuktikan ianya adalah konspirasi pihak tertinggi kerajaan.

Dia juga tanpa berfikir panjang menuduh pihak Singapura telah bersekongkol dengan pemimpin kerajaan Barisan Nasional apabila sengaja menyebarkan maklumat palsu mengenai Anwar kepada perisikan Singapura."

Nik Nazmi juga "menuduh badan perisikan Singapura telah berkerjasama dengan Cawangan Khas Malaysia bagi menyebarkan pembohongan tentang Anwar. Ia khususnya bagi memburukkan imej Anwar dengan mengada-adakan pembohongan didalam isu liwat yang didakwanya tak pernah berlaku."

Bodoh punya spin. Siapa percaya Singapura yang kiasu kerjasama dengan jiran? Malah Singapura adalah jiran yang sentaisa busuk hati dan dengki terhadap jiran Malaysia dan Thailand. Semua orang tahu ini. Baca artikel Malaysia Instinct sini

Kira bodohlah Nik Nazmi untuk nafikan DAP itu bukan sekutu Singapura dan bukan Cina hati busuk. Percayalah Nik Nazmi ini yang alumni Anwar di Kuala Kangsar percaya sangat-sangat dengan Anwar dan betul bersangka demikian terhadap DAP.

Sekarang kantol kau., Nik Nazmi.

PKR baik dengan SB S'pore

Penulis MyKMU bertanya dari mana Nik Nazmi mengetahui tentang “penjualan maklumat” tersebut? Adakah Nik Nazmi dan Anwar ada bukti tentang hubungan kerjasama konspirasi pihak kerajaan dan juga Singapura?

Selain itu, mahu juga kami tanya berkenaan gambar berikut antara Walter Chia (Pegawai atache politik High Comm Spore) dengan Saifuddin Nasution:


Bukankah ini menunjukkan PKR ada hubungannya dengan dunia luar seperti Singapura dan Australia selama ini? Jadi mengapa pula pihak luar tersebut mahu “menganiayai” Anwar yang merupakan “rakan karib” mereka?

Anwar, PKR dll percaya cakap S'pore Najib dan Rosmah bunuh Altantunya

Satu lagi, pihak SB Singapura begitu yakin Najib dan Rosmah membunuh Altantunya. Setahu kami, pihak yang sama pandangan dengan ini adalah Anwar Ibrahim yang mula memainkan isu ini sejak PRK Ijok pada tahun 2007 lagi.

Bukan setakat SB Singapore dan PKR, ada beberapa pihak atau group-group lain yang sama mempercayai pada teori konpirasi SB Singapore ini hingga menyebut-nyebut SB Singapura kata. Puak-puak ini kita diamkan dulu dan kasi can tak payah dedahkan.

Teori SB Singapura ini juga diguna oleh Amerika yang tidak tolak kemungkinan mengatur untuk melemahkan Najib dengan meletakkan tekanan antarabangsa ke atasnya melalui Perancis, UK dan Australia dalam kematian Altantunya.

SB M'sia dahulu tolong Anwar

Kami petik dari Ipoh Malay sini.

Ummi Hafilda mendakwa bahawa ketika dia mendedahkan kehaprakan Anwar 13 tahun lalu, dia di tangkap oleh Cawangan Khas (SB) dan didera dalam soal siasat sepanjang malam. Betapa sayangnya SB ke atas pucuk pimpinan negara ketika itu.

Ummi Hafilda kini telah mula menulis blog dan blognya bernama Srikandi 7.

Lihatlah betapa maruah Anwar Ibrahim dijaga rapi oleh PDRM dan kerajaan Malaysia pada ketika itu kerana Anwar Ibrahim merupakan seorang yang berjaya menyembunyikan siapa dirinya yang sebenar dengan jaya.

Ummi Hafilda dicekup kerana dituduh memfitnah Anwar. Di dalam iklim politik yang sedang hangat dek krisis ekonomi, negara yang masih terbungkam suara demokrasi dimomokkan dengan penahanan gadis ini yang dikatakan 'cuba menjatuhkan' pemimpin ternama.

Arahan siapa semua ini? Tidak mungkin tanpa kehendak Anwar sendiri, polis dipergunakan. Untuk kepentingan siapa kalau bukan untuk kepentingannya sendiri.

Itulah bengongnya si Nik Nazmi ni.

Pasti dio tak ingat dan tidak tahu kisah Umi Hafilda. Kamu masih budak air lior basi meleler. Sepatutnya kamu diam saja tetapi terpaksa bercakap kerana Anwar lantik kamu sebagai Pengarah Komunikasi.

Baik sekarang ... siapa bekerjasama dengan siapa sekarang? Pasti tak ngaku. Spin lah lagi satu round!!!!

theunspinners.blogspot.com

No comments:

Post a Comment