Tuesday, April 9, 2013

Parti Ajaran Sesat also known as Parti Pas steals Tabung Lahad Datu funds



Tuesday, April 9, 2013

Selepas Tabung Memali, ada cubaan untuk sebat duit Tabung #LahadDatu pula? #tolakPR #PRU13





Dulu duit Tabung Memali, sekarang duit Tabung Lahad Datu pulak? Kalau isteri kawan pun diaorang sebat, apa lagi hak rakyat. Fikir-fikirlah...


#PenipuRakyat : PAS Songlap Duit Tabung Lahad Datu Macam Tabung Memali?


http://yuseriyusoff.blogspot.com/2013/04/penipurakyat-pas-songlap-duit-tabung.html

Rayuan Tabung Lahad Datu yang ditubuhkan oleh Dewan Pemuda PAS Malaysia dilancarkan pada 7 Mac yang lalu sepi tanpa sebarang khabar berita. Berapakah jumlah yang berjaya dikumpulkan dari tabung tersebut dan ke mana ianya disalurkan adalah dua soalan yang bermain di fikiran saya.

Kenapa dua soalan ini perlu ditimbulkan?

Pertama kerana kutipan derma ini disalurkan menerusi akaun Maybank bernombor 5640-2540-0414 iaitu akaun milik PAS, sebagai rakyat yang prihatin kita bimbang wang tersebut tidak sampai ke pihak sepatutnya.

Lihat screen di bawah :



Hahaha...

Tabung untuk perajurit tapi akaun yang digunakan milik Parti Islam Semalaysia (PAS), kenapa PAS tidak menubuhkan satu akaun baru yang khas untuk orang ramai dan ahli parti itu menyumbang kepada perajurit di Lahad Datu?

Bagaimana PAS membezakan wang sumbangan untuk perajurit Lahad Datu dan wang milik mereka?

Lihat Media Prima yang turut menubuhkan tabung buat perajurit di Lahad Datu, ia disumbangkan menerusi satu akaun khas atas nama TABUNG WIRA LAHAD DATU yang ditubuhkan atas perkara tersebut. Bukannya disumbangkan menerusi akaun Media Prima :



Dengan cara ini, pihak penganjur mengetahui jumlah yang berjaya dikumpulkan dan pastinya wang dalam akaun tersebut adalah untuk perajurit di Lahad Datu.

Justeru itu, PAS perlu mengumumkan berapakah jumlah yang mereka kumpul hasil tabung yang dilancarkan oleh mereka atas nama akaun Parti Islam Semalaysia (PAS)?

Kedua PAS perlu membuktikan wang tersebut disalurkan dan adakah ia benar-benar sampai kepada perajurit di Lahad Datu.

Desakan ini wajar dibuat kerana rekod PAS sebelum ini amat buruk apabila melibatkan duit-duit derma. Lihat saja Tabung Memali, berjuta hilang entah ke mana, balu-balu tidak terima satu sen!

Layan dikir barat dulu selagu...!



Sana tipu di sini tipu, sana belit di sini belit - ada abang sanggup tipu adik, ada parti Islam sanggup tipu orang Islam...

tunfaisal.blogspot.com

1 comment:

  1. this is not suprise and not even a story !!
    this is what PAS has been doing !!! they collect the money in the name of islam then used it for personal reasons by their leaders. lets we forget what happened to tabung memali.. !!! MAT SABU should be held accountable for had happened to tabung memali !! until now, NO ONE in PAS has been able to clear the issue of memali !

    ReplyDelete